۲۷ بهمن ۱۳۸۷، ۱۰:۰۷

فرهنگ و هنر مطبوعات در مهر /

ثبت ملی تعزیه

ثبت ملی تعزیه

ثبت ملی تعزیه، اظهار نظر داوران جشنواره فیلم فجر و تغییر اکران سینماها عناوین برجسته صفحه فرهنگ و هنر مطبوعات امروز یکشنبه 27 بهمن‌ماه 87 هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، "وطن امروز" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به فروپاشی روایت‌های اعظم در ادبیات و سینمای پسامدرن، گفتگو با سیده‌زهرا حسینی نویسنده کتاب "دا"، درباره انیمیشن "کارولین دختر دکمه‌ای" و اخبار کوتاه. ادامه حاشیه‌های بیست و هفتمین جشنواره فیلم فجر، حرف‌های وزیر ارشاد درباره نمایش "اپرای عاشورا"، گپی با علیرضا رئیسیان،  پخش سه فیلم در ایام اربعین و یادداشتی برای مرحوم منوچهر احترامی در صفحه پایانی آمده است.

"ایران" در صفحه پایانی می‌پردازد به آماده شدن اهالی تئاتر برای جشنواره بیست و هشتم، اظهار نظر وزیر ارشاد درباره "اپرای عاشورا"، جشنواره فیلم‌های ایرانی در هند، انتشار کمیک استریپ شکرستان، جایزه ملی عدالت برای آثار فاخر جشنواره هنری "عدالت و امید"، بزرگداشت قیصر امین‌پور در اردیبهشت‌ماه و اخبار کوتاه.

"جام‌جم" در صفحه رسانه می‌پردازد به آغاز تصویربرداری مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" از امروز، ادامه تولید مجموعه "به کجا چنین شتابان"، انیمیشن‌های اسکاری در جشنواره پویانمایی و اخبار کوتاه. گفتگو با اسکات دریکسن کارگردان فیلم "روزی که زمین از حرکت ایستاد" و بررسی 30 سال سینمای ایران در صفحه سینما و ثبت ملی تعزیه، تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان و معرفی برنامه‌های امروز شبکه‌های سیما در صفحه فرهنگ و هنر منعکس شده است.

"فرهنگ آشتی" در صفحه نخست می‌پردازد به حرف‌های محسن مخملباف علیه سانسور در ایران. ادامه مناقشات بر سر داوری‌های جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر، غبطه حاتمی‌کیا به ده‌نمکی و اخبار کوتاه در صفحه اطلاع‌رسانی، نگاهی به موسیقی لاله‌زار از آغاز تا امروز و مطلبی درباره ضربی‌خوانی و پیش‌پرده‌خوانی در صفحه موسیقی، گفتگو با محمدعلی سجادی کارگردان "مخمصه"، مرور کارنامه وی و یادداشتی بر "درباره الی" در صفحه سینما و گفتگو با احمد امینی کارگردان مجموعه "بی‌گناهان" و یادداشتی بر آن در صفحه تلویزیون مورد توجه قرار گرفته است.

"همشهری" در صفحه تئاتر می‌پردازد به نگاهی به نمایش "اپرای عاشورا" و یادداشت. ثبت ملی تعزیه، مشارکت 10 سازمان و نهاد در اهدای جوایز جشنواره فیلم شهر، گردهمایی مهندسان هنرمند روز اول اسفند، در رثای مرحوم منوچهر احترامی و اخباری کوتاه از فاطمه گودرزی، علیرضا خمسه، ماهایا پطروسیان، سهیل محمودی، مرحوم طاهره صفارزاده و اصغر ضرابی در صفحه ادب و هنر آمده است.

"اعتماد ملی" در صفحه هنر می‌پردازد به مطلبی درباره فیلم "آلبالوها"، به بهانه اجرای سمفونی انقلاب، درباره آرین لواسانی پدیده نقاشی معاصر ایران، افتتاح نمایشگاه هنر جدید خاورمیانه در لندن و چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر فجر. مروری بر رویدادهای فرهنگ و هنر جهان، پیشنهاد نمایش "شکار روباه" و "آمادئوس"، آثار 17 هنرمند ایرانی در فرانسه، وضعیت فیلم‌ها و داوران پس از جشنواره فجر، گپی با سهیل محمودی، نگاهی به فیلم "ستاره می‌شود" و بزرگداشت محسن مخملباف در صفحه ادب و هنر منعکس شده است.

"اعتماد" در صفحه پایانی می‌پردازد به مطلبی در حواشی سیمرغ‌های جشنواره فجر از نگاه داوران، درخواست غریب‌پور از وزیر ارشاد برای دعوت از حسین شریعتمداری، آرای 88 درصدی مخاطبان بی‌بی‌سی به مستند اسکویی، مشارکت 10 سازمان و نهاد در اهدای جوایز جشنواره، نمایش مستند "نامه‌هایی به رئیس جمهور" در برلین، چند یادداشت و اخبار کوتاه.

"حیات نو" در صفحه فرهنگ و هنر می‌پردازد به گفتگو با بهروز غریب‌پور کارگردان نمایش "اپرای عاشورا" و اخبار کوتاه. اخباری تازه درباره قدیمی‌ترین نمایش ایرانی، نگاهی به فیلم "چارچنگولی"، بازسازی دوباره "سفرهای گالیور"، اخباری از جشنواره برلین، نقد سینمای ایران از سوی محسن مخملباف و نمایش کاریکاتوری از جواد علیزاده در آلمان مورد توجه قرار گرفته است.

"جوان" در صفحه پایانی می‌پردازد به حرف‌های عضو کمیسیون فرهنگی درباره رشد بودجه فرهنگی، حرف‌های وزیر ارشاد درباره "اپرای عاشورا"، غبطه حاتمی‌کیا به ده‌نمکی، برنامه‌های سیما در اربعین، چند یادداشت و اخبار کوتاه.

کد خبر 834524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha